مير حسين : در جمهوري اسلامي ساختارهايي وجود دارد كه منجر به استبداد مي شود!!!

اميد نساج- خبرنگار انجمن فارغ التحصيلان مؤسسه امام خميني(ره) :اين روزها در آستانه 22 بهمن و ترس از تكرار حماسه اي عظيم همچون 9 دي ماه رسانه هاي سبز با بيانات مختلفي خود را حاميان مردم و معترضين در مقابل معترضين معرفي كرده اند.

اين طيف كه بعد از حماسه عظيم 9 دي ماه و حضور پرشور مردم مومن و انقلابي حتي افرادي كه زماني به نتايج انتخابات اعتراض داشتند، حسابي منزوي شده و حنايشان در نظر مردم رنگي ندارد، اين بار نيز با بيان هايي زيبا قصد زنده نگه داشتن جنبش خود را دارند، چرا كه يقين دارند حضور مردم در 22 بهمن ، اسباب فتنه را برچيده و جايگاهي براي جنبش به اصطلاح سبز باقي نخواهد گذاشت، لذا از همه ابزار ها و شخصيت هايي كه به نوعي مي توانند تأثير گذار باشند و حتي با استفاده از روحانيوني به ظاهر امام شناس و انقلاب شناس هستند، قصد دارند سوسوي چراغ جنش سبز را روشن نگه دارند.

مسير حسين موسوي هم كه بيانيه هايش كار دستش داده و استفاده از الفاظي همچون مردم خداجو براي هتاكان روز عاشوا، دستاويزي براي رسانه ها براي سرزنش وي و به چالش كشيدن سخنان وي شود، اين بار به جاي بيانيه هجدهم ، با مصاحبه اي تنها به بيان جمله هايي پرداخته كه از طرفي سعي كند، خود را انقلابي بداند و مسئولان امروز را ضد انقلابي كه با نام امام(ره) انقلاب را به بيراهه مي برند، اما باز هم در اين بيان عوام فريبانه گاف هايي داده است.

مير حسين موسوي در مصاحبه اي كه با سايت حامي خود داشته است با تكرار ادعاهاي بي اساس دروغ و تقلب و انقلاب، مقاومت مردم را !!! ميراث گرانبهاي انقلاب دانسته است!!!
اما معلوم نيست مقاومت كدام مردم منظور است؟ آيامردمي كه در روز عاشورا چنين گستاخانه به هتاكي پرداختند؟ مردمي كه زنانشان با سر برهنه در خيابان حاضر شده و در روز شهادت مولاي مظلوم ما كف و سوت زدند؟ اما بايد گفت سخن موسوي صحيح است اما خطاب نبايد به آشوبگران باشد، بلكه ملت عظيم و مسلمان كه با ديدن اهانت به ساحت سيدالشهدا(ع) با احساس وظيفه هرچه تمام تر براي حفظ دين خود، ساكت ننشسته و در مدت كمي كه حتي رسانه ها نيز فرصت كافي براي دعوت مردم به راهپيمايي نداشتند، مردم احساس مسئوليت كرده و مشت محكمي به دهان دروغگويان شدند. اين واقعيتي است كه حتي كساني كه در روزهاي اول به عنوان معترضين با تحريك موسوي به خيابان ها آمدند، آن روز براي حفظ دين خود شتافتند و اين سيل عظيم تنها يك هدف داشت و آن حفظ انقلاب اسلامي و همه يادگار هاي آن.

موسوي در اين مصاحبه همچنين آورده است: در سالهای اول انقلاب اسلامی اکثریت مردم قانع شده بودند که انقلاب همه ساختارهایی را که می توانست منجر به استبداد و دیکتاتوری شود از بین برده است ولی الان چنین اعتقادی نداریم.
در اين بخش با اندكي دقت ماهيت حركات و فعاليت هاي موسوي حتي قبل از برگزاري انتخابات نيز مشخص مي شود. او كه قبل از انتخابات از تقلب با خبر بود!!! با شخص يا اشخاصي مشكل نداشت و احساس خطر او از يك فرد يا افراد خاص نبوده است. بلكه به اذعان خود، مشكل وي ساختار است، وي ساختار را ساختاري مي داند كه به ديكتاتوري منجر مي شود، وي همان ساختاري راغير صحيح مي داند كه امام آن را تشكيل داد و جالب اينجاست كه حضرت امام خميني(ره) با آن ديد وسيع و هوشياري كامل ،( كه حتي جناب آقاي مير حسين هم با ادعاي دفاع از را امام(ره) به ميدان آمد) متوجه اين اشكال نشد !!! و مير حسين موسوي فردي بود كه اين مشكل را فهميده و در جهت رفع آن برآمد. با توجه به اين سخن وي، برخي از شعارهاي ساختار شكنانه در روز عاشورا توسط كساني كه حاميان مير حسين به شمار مي رفتند و مير حسين نيز از آنها تبري نجسته بلكه آنان را " خداجو" دانسته است، توجيه شده و ريشه آن مشخص مي شود. اما واقعا ساختاري كه مير حسين الآن فهميده به ديكتاتوري منجر مي شود، اشاره به كدام بخش از ساختار كشور ماست. در خوش بينانه ترين حالت منظور وي از ساختار، شوراي نگهبان است( هر چند بعيد به نظر مي رسد). همان شوراي نگهباني كه در مجلس ششم بيش از صد مورد از طرح هايي كه مخالف صريح اسلام بود را رد كرد. اما هدف از نشانه رفتن به سمت شوراي نگهبان چيست؟ تأمل در اين زمينه حقايقي راروشن مي كند كه كاملا رضايت موسوي را در خصوص شعارهاي هتاكان روز عاشورا، نشان مي دهد.

مير حسين ادامه داده است: امروز زندانها را پاکترین فرزندان ملت پر کرده اند !!! در حالی که منحرفان واقعی و غارتگران بیت المال در بیرون از زندان ها مشغول جولان هستند.
وقتي آشوبگران روز عاشورا خداجو لقب مي گيرند، مشخص مي شود، پاك ترين افراد ملت چه كساني هستند. هنگامي كه تئوريسين اين طيف افكار خود را تحت تأثير افكار " ماكس وبر" بيان مي كند، تكليف بقيه روشن است.

مير حسين در اين گفتگو به فعاليت هاي خود در شب نيز اشاره كرده و گفته است: شبي نيست که بنده به امام و شهید بهشتی و دیگر شهیدان عزیز فکر نکنم و با آنها نجوا نکنم که شما چه می خواستید و امروز ما به کجا رسیده ایم.

موسوي كه همواره با تحريك احساسات مردم و نه با استدلال و منطق سعي در رسيدن به مقاصد خود را داشته است ، در اين سخنان نيز از اين ترفند استفاده كرده است. اما جالب اينجاست وي همه تفكرات امام (ره) را مي دانسته ، اما چنان برخورد كرد كه امروز به اذعان همه خلاف راه امام (ره) حركت كرده و امروزه تنها مخالفان حضرت امام (ره) هستند كه وي را به خاطر كارهايش تشويق مي نمايند. وي حتي از شهيد بهشتي نيز ياد كرده است، آيا نوشتن قانون اساسي و مشخص كردن خطوط قرمز آن توسط آيت الله بهشتي صورت نگرفت.


موسوي از اين بالاتر نيز سخناني را مطرح كرده كه آدمي را به تعجب وداشته و معناي تناقض سخن و عمل را با تمام وجود درك مي كند. وي ادامه داده است: اقشار مستضعف جامعه که دل در ارزش های اسلامی دارند بالقوه خواستار تحقق اهدافی هستند که جنبش سبز نیز بدنبال آن است. حرکت سبز در هیچ مرحله ای دست از روش های مسالمت آمیز و اخلاقی خود در مبارزه برای احقاق حق ملت دست برنخواهد داشت. این حرکت از انتخاب رنگ سبز رنگ اهل بیت پیامبر به عنوان اسلام رحمانی و دوستی و محبت و وحدت همیشه استفاده کرده است.

امروزه مردم روشهاي مسالمات آميز را با صدور بيانيه و تحريك جوانان پاك و ساده و ايجاد زمينه براي عده اي اغتشاشگر كاملا حس كرده و مشاهد كردند كه رنگ سبز را چه كساني و با چه شيوه هايي استفاده كردند. اين سخن وي كه رنگ سبز نشان از اهل بيت (ع) است باعث خشم مردم مؤمن و تنفر آنها از موسوي شد . چرا كه مردم برخي را ديده بودند كه چگونه از اين نماد استفاده كرده و حتي پارچه سبز را برپاي سگ خود بسته و درخيابان ها مي چرخاندند. ضمن اينكه حركات و فعاليت هاي شخص اقاي موسوي عليه تنها نظام اسلامي در جهان خلاف گفته هايش را ثابت كرده است.

لازم به ذكر است رسانه هاي سبز در اقدامي هماهنگ با يكديگر ضمن تحريك مردم براي حضور در انتخابات با نمادهاي مشخص، ساختارهاي نظام اسلامي را نشانه رفته اند و با وارد كردن اتهام ديكتاتوري به نظام سعي دارند، به نحوي جنبش از حركت ايستاده را به حركت درآورند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا